دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1399 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 99-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

THE STUDY OF IMPORTANT FACTORS IN BRAND CITIZENSHIP BEHAVIOR IN SALES AND MARKETING DEPARTMENT OF CERAMIC TILE INDUSTRY IN IRAN. Iranian Journal of Ceramic Science & Engineering 2020; 9 (1) :79-99
URL: http://ijcse.ir/article-1-766-fa.html
گلکاری حق سحر. بررسی عوامل موثر بر شکل‌گیری رفتار شهروندی برند کارکنان فروش و بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک ایران. علم و مهندسی سرامیک. 1399; 9 (1) :79-99

URL: http://ijcse.ir/article-1-766-fa.html


، sgolkarihagh@gmail.com
چکیده:   (2107 مشاهده)
درگذشته شرکت­های فعال در حوزه صنایع کاشی و سرامیک  از رویکرد مبتنی بر کارکنان فروش و بازاریابی خود  برای برندسازی استفاده نمی‌نمودند. در حال حاضر و با توجه به مشکلات این صنعت درحوزه فروش  و بازاریابی این رویکرد که  برمبنای تبلیغات درونی برای ساختن یک برند قوی تأکید دراد  نقش کارکنان را در ساختن برند امری ضروری می داند. در سال­های اخیر رویکردی نوین با تأکید بر نقش کارکنان در برندسازی موردتوجه قرارگرفته است. این رویکرد تحت تأثیر رفتار شهروندی برند؛ شکل‌گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر شکل‌گیری رفتار شهروندی برند می‌باشد. این مفهوم در پژوهش­های اندکی در ایران موردتوجه قرارگرفته است. جامعه آماری در این پژوهش کارکنان فروش و بازاریابی شرکتها و کارخانجات کاشی و سرامیک در ایران  می‌باشند که تعداد 210 نفر از ایشان به روش در دسترس مورداستفاده قرار گرفتند. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی، به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد. برای آزمون فرضیه­های پژوهش از مدل­یابی معادلات ساختاری و نرم­افزار Lisrel 8.8 استفاده گردید. یافته­ها نشان می‌دهد که رابطه میان مدیریت برند داخلی و تعهد کارکنان نسبت به برند؛ تعهد کارکنان نسبت به برند و رفتار شهروندی برند، وجود نداشته است. از سوی دیگر رابطه میان رضایت شغلی و رفتار شهروندی برند مورد تائید واقع گردید. همچنین در این پژوهش رابطه میان مدیریت برند داخلی و اعتماد کارکنان نسبت به برند که در پژوهش­های پیشین موردبررسی قرار نگرفته است، تأیید گردید
 
متن کامل [PDF 2214 kb]   (519 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سراميک‌هاي زیستی (بیوسرامیک‌ها)
دریافت: 1399/4/22 | پذیرش: 1399/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.